dilluns, 8 d’octubre del 2012

Raid del Segre 2012: Competim pensat

Illa de Rodes Junior Raid Team ( Francesc Torrent i Ferran Diaz) al Raid del Segre 2012; no sabíem l'aventura que ens esperava per endavant, erem conscients que eren dos dies i tenia unes distàncies i desnivells molt alts: 24km de caiac, 42km de trail running, 70km de BTT, dos vies d'escalada, un ràpel, tir amb arc i espeleologia.

ETAPA 1: 06:30 h del matí del dissabte, ens aixequem en el pavelló de Camarassa acompanyats dels altres raiders, esmorzem, recollim els matalassos i sacs, i acabem de preparar les motxilles per entregar a l'organització ( quina moguda preparar les bosses!). 7h 50min marxem cap a la línia de sortida, els nervis es començaven a notar sobre tot per part meva, 08h donen el tret de sortida; entrega de mapes, comencem amb una secció de BTT-o de 16km i 500m de D+, no ens donen temps ni de marcar el mapa que ja tots els equips havien sortit, ens ho prenem amb calma i mirem bé el mapa (anàvem acabar-lo no a fer podium, ni molt menys), sortim els últims (per variar) a la primera secció, cap problema d'orientació en aquest tram aconseguim totes les balises i en 1h 20min ens plantem el segon control canvi, un rogaining a peu on totes les balisses eren de bonificació de temps i abans de les 10h havíem de tornar estar allà, PENSEM, i decidim agafar les 3 que estaven més aprop, era inútil aconseguir les que estaven més lluny, perquè aquest raid guanyava qui aconseguia més punts no qui tenia el millor temps (en cas d'empat si). Amb 20 min les aconseguim  quan sortim encara quedaven molts equips donant voltes pel rogaining. Ens creixem al veure que no anem últims, tornem agafar les bicis, una segona secció de BTT-o de 21km amb 700m de D+, arribem a la primera balisa orientació perfecta, en aquell moment decideixo traçar un altre camí diferent dels que feien els de davant, en principi tot bé fins que arribem en un punt on el camí s'acaba, no ho havia vist en el mapa ( devia ser per voler anar massa ràpid?) Reconec l'error, m'acugu en tot ( sort que en Ferran m'aguanta) i reculem agafar el camí correcta, rodem a molt bona velocitat per un tram de corriolet/pista de pujada fins la segona balisa, cliquem ens tirem cap abaix, avancem a dos equips en el descens (no anaven tant malament) ens tornem a créixer , cap error d'orientació fins la tercera balisa, entrem dins un poble, ens espera una llarga carretera asfaltada fins la següent, per arribar a la següent balisa i havien diferents camins, triem una opció i va ser la millor la vam clavar! Cliquem i cap a la quarta balisa, patim una pujada molt dura a les 11h 30min del matí amb un sol que picava molt sobre les muntanyes del Mont Sec, arribem a dalt i un descens llarguíssim fins a la quarta fita, pujada per asfalt = pujada perfecta! Vam pujar a un ritme molt bo, en arriba a dalt, descens fins el Caiac. Arribem el caiac, els hi preguntem en quina posició estem ( pensàvem qua anàvem dels últims), ens diuen quarts i que els tercers i els segons feia 20min que havien sortit! Ens creixem amb el caiac, volem aquests 10 km de caiac. Veiem la carpa del CC3 girem i el que ens trobem son els dos equips que teniem davant pujant el caiacs, en allà comencem a veure que podrem fer alguna cosa, porteig d'uns 400m del caiac molts durs amb unes rampes de pujada infernals i fang fins els genolls, arribem a  dalt amb els altres equips, ells surten mentre nosaltres agafem forces  ens preparem i sortim, ens esperen 17km i 900m de D+,en Ferran li comencen a fallar les cames, portàvem 6h 30min de cursa, intento arrastrar-lo però no respon,aguantem com puguem la primera pujada arribem un pla, jo ja pensava que ens treien molt de temps, l'haviem fet gaire bé tota caminant/trotant, l'orientació ens anava perfecta i no era pas un corriol?camí fàcil de trobar, arribem el coll i saltem de vessant veiem la paret del ràpel a dalt de tot d'un castell en ruïnes encara ens quedava pujar bastant, just davant nostre veiem els dos equips que teniem davant, ens creixem i en posem a corre com mai arribem a dalt enganxat a ells, baixa un d'ells primer, mentres l'altre s'encorda jo aprofito i també ho faig mentres en Ferran es prepara, s'havia que el temps era or i necessitava deixar-li la via lliure per què baixés lo abans possible, començar a baixar l'altre de l'equip La Fuma, en veureu em tiro cap a baix i l'avanço en el ràpel! ( la corda bullia) arribo a abaix es tira en Ferran i ens enganxem a ells. Hi havien diferents camins per arribar a les vies d'escalada, nosaltres abans haviem decidit passar per dalt, ells es tiren cap a baix decidim no seguir-los i fer el que teniem pensat, se'ns fa una pista molt i molt dura, gaire bé dos hores aguantant com puguem sens acabava el menjar i l'aigua i alló no parava de pujar i baixa i seguia i seguia... Arribem exhaust a les vies d'escalada, però en allà estaven ells també, tant en Ferran com jo aconseguim pujar la via i guanyem 40 min, els altres només havien pujat un d'ells, ens llancem cap abaix fins a Àger, ens falta molt poc per acabar la E1 i comencem a retallar camins, orientació perfecta fins a Àger,a buscar el tir amb arc, per varia dos negres i una gairebé arriba a Roses, sort que en Ferran ens salva el cul i fa dos vermelles i una blava. Entrem a meta amb 11h de cursa i tocats de cames.

ETAPA 2: Cursa d'orientació nocturna, amb 4 fites de punts i 5 de bonificació e temps. Decidim anar-ne a buscar tres fites de puntuació,, la cinquena estava molt lluny i voliem descansar  vam decidir utilitzar aquesta estratègia  ens va anar genial, vam volar no vam fer cap error d¡orientació i amb 1h 15min ja entraven a meta. Arribem el camping i intentem dormir, passem una nit dura els dos, però aguantem.

ETAPA 3: Acabo de decidir que us explicaré com vam viure l'etapa des de dins del nostre cap. Són les 5h 30min del matí ens aixequem cansats, molt cansats, jo amb ganes  de vomitar i en Ferran amb molta tos, intentem menjar alguna cosa, quasi obligant-nos, a línia de meta ens diuen que anem tercers empatats a punts amb el segon però ens treien 50min i a dos punts dels primers. Pels nostres caps passant moltes coses en aquell moment, els moments que havíem entrenat, deixant moltes coses de banda i la gent que ens havia ajudat a arribar aquí, on estàvem, en un Raid de dos dies competim contra gent que portava molts anys en aquest món i nosaltres tant sols 6 mesos, ho havíem de donar tot i mantenir aquesta posició pels que ens havíeu ajudat arribar aquí. Matí de BTT, caiac, trekking i espeleo., vam tenir una orientació perfecta, les forces cada cop anaven a menys, però aguantàvem i estevam allà, ens van donat baixons constants de força, se'ns fan 14km de caiac molts durs, però aconseguim deixar molt endarrere els que anàvem per davant nostre a la general, arribem el trekking i pugem donant-ho tot les cames fallaven, però el cap funcionava i així ho demostràvem orientant-se, arribem a l'espeleo i en Ferran s'ha de ficar per un micro forat per agafar la 1/2 de les dos balises, la segona al final de tot de la cova. Sortim i un llarg sender i molt fàcil de perdre ( cosa que no ens pasa)  amb molta calor fins a les vies d'escalada, les cames fallen i l'estómac demana menjar que no li podem donar, arribem a les vies "exhaurits" de forces, decideixo pujar, era una via dura ( de la manera com estaven, inclús els de la elit alguns no la feien), ho provem i just en el últim pas caic, en aquell moment em passa pel cap que he fallat a l'equip i que segurament baixaríem alguna posició per la bonificació de temps, ja que els quarts els teniem a 20 min i aquells escalaven molt bè. 2km de running i arribem a meta exhaurits, destrosats  i amb la mirada fixada el terra. Sorprenentment arribem els primers d'aventura, veiem que el podium no estava perdut, podíem fer algú encara, arriba l'equip la Fuma sabiem que ells les tenien totes nosaltres teniem dos punts menys, passa més d'una hora i no arriba ningú més, comencem a veure un podium.... desprès d'una tercera etapa de 6h 30min

Així va ser després de dos dies de cursa ens col·loquem tercers a dos simples i tristos minuts dels segons. Molt contents i a per una altre!